E-imza Temini
EBYS üzerinden üretilen verilerin elektronik ortamda ıslak imzaya eşdeğer kullanımını sağlamak amacıyla imzaya yetkili personele
"E-imza Sertifikası" temin edilmektedir.
Kurumumuz tarafından onayı verilecek E-imzaların temininde ön başvuru işlemleri aşağıdaki koşullarda değerlendirilecektir. Diğer durumlarda sipariş açılmayacaktır.
Sipariş açıldıktan sonra, sertifikanın üretilmesi için talep sahibi e-posta adresini (spam klasörü dahil) düzenli takip ederek başvuru formunu onaylamalıdır.
1. İDARİ GÖREVİ(*) OLANLAR İÇİN ÖN BAŞVURU
İdari görev ataması yapıldıktan sonra EBYS de kullanıcı rolleri tanımlı olanlar için *idari görevi ve kişisel bilgileri
(TC NO, doğum tarihi ve kurumsal e-posta adresi) bulunan e-imza teminine dair üst yazı, ekine görevlendirme yazısı da eklenerek birim amirliklerince
Bilgi İşlem Daire Başkanlığına gönderilirek,
İdari Görevler Not 1: Yenileme işlemlerinde idari görev devam ediyorsa, e-imzanın süresinin bitmesine 1 ay kala başvuru yapılabilir.
İdari Görevler Not 2: Aşağıda listelenen idari görevler dışında e-imza temini yapılmayacaktır.
*idari görev; Üniversite Yönetimi; Üniversite Etik Kurul ve Komisyon Üyeleri;
Dekan ve Dekan Yardımcısı, Bölüm Başkanı ve Yardımcısı,
Eczacılık/ Fizik Tedavi ve Reh./ Hemşirelik/ Sağlık Bilimleri/ Tıp Fakültelerinde Anabilim Dalı Başkanı;
Konservatuvar Müdürü ve Yrd., Konservatuvar Anabilim Dalı Başkanı;
Enstitü Müdürü ve Yardımcısı, Enstitü Anabilim Dalı Başkanı;
Uygulama ve Araştırma Merkez Müdürü; Harcama Yetkilisi/Gerçekleştirme Görevlisi ve yedekleri;
Meslek Yüksekokul/Yüksekokul Müdür ve Müdür Yardımcısı;
İdari birimlerde İç Denetçi, Hukuk Müşaviri, Avukat, Daire Başkanı ve Yrd, Şube Müdürü.
2. TÜBİTAK PROJESİ devam eden veya 1 (bir) ay içinde yeni proje başvurusunda bulunacak akademik personel için ön başvuru;
E-imza talep sahibinin
TÜBİTAK_Proje_Eimza_OnSiparis Excel formu
doldurup idari amirliğine teslim etmesi, birim yönetimince de formun Bilgi İşlem Daire Başkanlığına üst yazı ile gönderilmesiyle,
Projeler Not 1: TÜBİTAK'a başvurusu planlanan projelerde, proje taslak adı formda boş bırakılmamalıdır.
Eksik doldurulan formlar işleme alınmayacaktır.
Projeler Not 2: TÜBİTAK Proje başvuru tarihine 1 aydan uzun süre bulunan taleplerde sipariş açılmayacaktır, talep edilMEMElidir.
Projeler Not 3: Projelerde idari personele bireysel/kurumsal ödemeli e-imza siparişi açılmayacaktır, talep edilMEMElidir.
3. Fakülte Kurul, Enstitü Kurul ve Yönetim Kurullarında Görevli Akademik Personel İçin Ön Başvuru;
Kurullarda görevli akademik personel için E-imza talepleri birim amirliklerince
Kurul_YK_Eimza_OnSiparis Excel form doldurularak
üst yazı ekinde Başkanlığımıza gönderilerek,
Genel Not 1: (E-imza Yenileme) Kullanım süresi dolmuş veya 1 ay sonra dolacak olan e-imzaların yenilemeleri için de yukarıdaki süreçler geçerlidir, süresinin bitmesine 1 aydan uzun süre kalan sertifikalarda yenileme talepleri işleme alınmayacaktır;
Yenileme başvurularında kart okuyucu temin edilmeyecektir.
Genel Not 2: Hacettepe Üniversitesi Hastaneleri ve Diş Hekimliği Fakültesi E-imza temin süreçlerini kendi bünyelerinde
yapmaktadırlar.
Genel Not 3: Kayıp/Çalıntı durumlarında e-imza yenileme işlemleri bireysel olarak KAMUSM web sayfasından "Online İşlemler"den
GİRİŞ yaparak; NES İşlemleri -> Bireysel İşlemler -> Kişi Ödemeli Başvuru menüsünden yapılır.
Genel Not 4: Kullanıcı kaynaklı arıza, kayıp/çalıntı, PIN-PUK blokesi ve kimlik bilgisi güncellemesi gibi
durumlarda güncelleme bedeli sertifika sahibi tarafından karşılanacaktır.
Başvuru Formu
KAMUSM, kurum tarafından onayı verilen başvuru sahiplerinin e-posta adreslerine ön başvuruya ait Nitelikli Elektronik Sertifikası
Başvuru Formu bilgilendirme e-postası gönderecektir. E-postaların (Spam klasörü dahil) düzenli takibi gereklidir.
Sertikanın üretilmesi için; bu e-postaya istinaden formun doldurularak; çıktısını alıp imzaladıktan sonra "Kamu Sertifikasyon Merkezi TÜBİTAK Gebze Yerleşkesi
(İdari Bina) P.K.74 41470 KOCAELİ" adresine başvuru sahibi bireysel olarak göndermelidir.
Başvuru formu onaylama işlemi e-imzalı veya e-onaylı olarak yapıldıysa evrak gönderilmesine gerek yoktur.
Başvuru Takip
Başvurunuzu tamamladıktan sonra tüm süreci
Kamu SM Online İşlemler sayfasından GİRİŞ yaparak takip edebilirsiniz.
Bilgilendirme e-postasını bulamayanlar
KAMUSM'ye ön sipariş talebi iletildiği halde e-postalarına gelen başvuru linkini bulamayanlar
Online İşlemler > NES İşlemleri > Bireysel İşlemler > Başvuru İşlemleri menüsünden de başvuru formlarına ulaşabilirler.
ÖNEMLİ : Yeni üretilmiş sertifika, eski sertifikanın süresi bittiğinde geçerli olacaktır. Eski sertifikanın süresi dolduktan sonra yeni sertifikayı PIN alma
işlemlerini tamamlayarak kullanmaya başlayabilirsiniz.
Yardım için
KAMUSM Online İşlemler > NES İşlemleri > Bireysel İşlemler > PIN Oluşturma/Kilit Çözme sayfasını kullanabilirsiniz.
E-imza Sürücü Kurulumu
E-imza ile ilgili sertifika sürücü kurulum yardımı için KamuSM Çağrı Merkezini
(444 5 576) arayabilir veya
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı
Sorun Bildirim Destek sayfasından form doldurarak yardım alabilirsiniz.