Sık Sorulan Sorular

E-POSTA HİZMETİ

Hacettepe Üniversitesi bünyesinde, fakülte, enstitü, bölüm, birim, üniversite ile ilgili bir topluluk, proje grubu, organizasyon vb. bir oluşum için ayrı bir e-posta hesabı almak mümkündür. Bunun için bağlı bulunduğunuz makamın (dekan, bölüm başkanı, müdürlük, vb.) yönetiminden dairemize yazılı bir istekte bulunulması gerekmektedir. Kurumsal Elektronik Posta Talep Formu doldurularak yazıya eklenmelidir.

 

  1. İletişim için,
  2. Kampüs içinde kablosuz ağlara bağlanmak için,
  3. Kampüs dışından Kütüphane Kaynaklarına erişim için,
  4. Yurt başvurusu yapmak için,
  5. Yönetim Sistemlerine (Akademik ve İdari Personel) giriş işlemi için kullanabilirsiniz.

 

portal.hacettepe.edu.tr adresinden "E-posta İşlemleri" menüsünden "Şifremi Unuttum" butonunu kullanarak geçici şifrenizi alabilirsiniz.

 

Kullanıcı adınızı, Bilgi İşlem Daire Başkanlığı Portalından “Kullanıcı Adımı Unuttum” butonunu kullanarak öğrenmeniz gerekmektedir.

 

Güvenlik nedeniyle tarafınıza tanımlanan şifreyi 180 gün kullanabilmektesiniz. Bu nedenle şifrenizin kullanıma kapanmaması için 180 gün de bir güncellemeniz gerekmektedir.

 

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı Portalından “Şifre Güncelleme” butonunu kullanarak şifrenizi güncellemeniz gerekmektedir.

 

  1. Seçeceğiniz parola en az 8, en fazla 15 karakter olmalıdır.
  2. Seçeceğiniz parola içerisinde bir büyük harf, bir küçük harf, bir rakam ve bir özel karakter (~!@#?$%^&()_- ) mutlaka olmalıdır.
  3. Seçeceğiniz parola, teknik sınırlamalar nedeniyle (ı,İ,ğ,Ğ,ş,Ş,ü,Ü,ö,Ö,ç,Ç) harflerini içermemelidir.

 

Adınıza tanımlanan @hacettepe.edu.tr uzantılı elektronik posta hesabının kullanıcı adı ve şifresi BİLSİS şifrenizden farklıdır. Öğrenci Bilgi Sistemi (BİLSİS) için kullanıcı adı ve şifre Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığının Bilgi Sistemleri Müdürlüğü tarafından verilmektedir.

 

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı portal ekranından şifre alabilmeniz için daha önceden bilgi güncellemesi yapmış olmanız gerekmektedir. Şifrenizi unutmanız halinde veya şifrenizin bloke olması halinde bilgi güncellemesi yapamayacağınız için bu tür durumlarda Çağrı Merkezi ile iletişime geçerek "Bilgi Güncellemesi" yaptırmanız gerekmektedir.

 

Elektronik posta hesabınız, Mezun olmanız veya Üniversitemiz ile ilişiğinizin kesilmesi durumunda Elektronik Posta Yönergesi ile belirlenen süre içinde kullanıma kapatılmaktadır. Mezun hesabı almak isteyen mezunlarımız, Bilgi İşlem Daire Başkanlığı Portalından "Yeni Hesap Açma (Mezun Hesabı)" butonunu kullanarak kurumsal elektronik posta hesabı alabilir.

 

https://bidb.hacettepe.edu.tr/tr/eposta_gecis bağlantı adresindeki ilgili yönergeleri izleyerek hesabınızı posta istemcisine kurmanız gerekmektedir.

 

Ana sayfamızda yer alan "Formlar" başlığı altında yer alan E-posta İptal Formu nu doldurup imzaladıktan sonra Çağrı Merkezine iletmeniz gerekmektedir.

 

Adınıza tanımlanan hesabın kullanıcı adı değişikliği ancak hesap kapatılıp yeni hesap açılarak değiştirilebilmektedir. Bunun için kullanıcının “E-posta İptal Formu”nu doldurarak Çağrı Merkezine şahsen veya mail yoluyla başvurması gerekmektedir.

 

Mümkün ancak istediğiniz adres ile ilgili bölümümüze resmi yazı ile başvurmanız gerekmektedir.

 

haberlesme linkine basarak dokümanı inceleyebilirsiniz.

 

e-posta kurtarma linkinden gerekli dokümana ulaşabilirsiniz.

 

Kullanıcı adı ve şifrenizle ara yüze giriş yaptığınızda inbox klasörünüzü göremiyorsanız, hesabınız spam mail yaydığı için sistem tarafından otomatik olarak engellenmiştir. Böyle bir durumda portal.hacettepe.edu.tr adresinde "E-posta İşlemleri" menüsünde yer alan "Proxy-Spam kontrol" butonunu kullanarak engeliniz kaldırmanız ve şifrenizi güvenlik nedeniyle değiştirmeniz gerekmektedir.
Engeli kaldıramamanız halinde Çağrı Merkezi ile iletişime geçmeniz gerekmektedir.

 

Her kullanıcıya 1 TB Onedrive bulut alanı verilmektedir. Bu alan arttırılamamaktadır.

 

VPN bağlantısı yaparak kampüs dışından erişim sağlanabilmektedir. Bunun için dairemize yazılı bir istekte bulunulması gerekmektedir. VPN Bağlantı Talep Formu doldurularak yazıya eklenmelidir.

 

EBYS

Yeni EBYS kurulum, oturum açma, belge oluşturma, ıslak imzalı iş süreçleri, e-imza kurulum ve kullanımı, yardım bilgileri, sorun yaşanınca başvurulacak sorumlulara ait iletişim bilgileri için http://www.ebysbilgilendirme.hacettepe.edu.tr adresi kullanılmalıdır.

 

PROXY

Proxy, internet üzerindeki bir bilgisayar ile internete bağlı diğer bilgisayarlar arasındaki iletişimi sağlayan yardımcı bir geçiş yolu sistemidir. Bir Proxy sunucusu, sizden aldığı istekleri yürütür ve sonucu yine size iletir.

 

Sadece Hacettepe Üniversitesi mensupları elektronik kaynaklara uzaktan erişim sağlayabilirler. Bunun için @hacettepe.edu.tr uzantılı elektronik posta hesabı almış olmanız ve cihazınıza gerekli Proxy ayarlarını yapmış olmanı gerekmektedir.
Proxy Ayarları için https://bidb.hacettepe.edu.tr/tr/proxy adresini kullanabilirsiniz.

 

Proxy ayarlarını yapmanıza ve kullanıcı adı şifrenizi girmenize rağmen bağlantı kuramamanız, hesabınızın sistem tarafından otomatik olarak engellendiğini göstermektedir. Engelin kaldırabilmesi için Çağrı Merkezi ile iletişime geçmeniz gerekmektedir.

 

İNTERNET

Üniversitemiz mensubu tüm akademik/idari personel ve öğrencilerimiz kampüslerimizde HACETTEPE ve EDUROAM ağlarına bağlanabilmektedir. Bunun için @hacettepe.edu.tr uzantılı elektronik posta hesabına sahip olmaları gerekmektedir. HACETTEPE ağına bağlanabilmek için ara yüze kullanıcı adı ve şifrenin yazılması yeterlidir. EDUROAM ağına bağlanabilmek için https://eduroam.hacettepe.edu.tr internet adresini ziyaret etmek gerekmektedir.

 

Aşağıdaki nedenlerden dolayı kablosuz ağlara bağlanamıyor olabilirsiniz.
  1. Şifrenizin süresi dolmuş olabilir.
  2. Cihaz için yapılan ayarlar sıfırlanmış olabilir.
  3. Cihazın sürümünün güncellenmesi gerekebilir.
  4. Cihazın daha önce bağlanmış olduğu kablosuz ağların unutturulması gerekebilir.

 

Detaylı bilgi ve yardım için 0.312 297 62 62 telefon numarasından Çağrı Merkezi ile iletişime geçmeniz gerekmektedir.

 

İnternet prizi çekilmesi işlemi için Yapı İşleri Dairesi Başkanlığı ile iletişime geçilmeli, işlem bittikten sonra Çağrı Merkezine hattın açılması için bilgi verilmesi gerekmektedir.

 

Sorun Bildirim Destek Sisteminden ne kadar kabloya ihtiyaç duyulduğu ile ilgili bilgi verilmesi halinde Network birimi tarafından yardımcı olunmaktadır.

 

WEB SERVİSİ

Hacettepe Üniversitesi bünyesinde, fakülte, enstitü, bölüm, birim, üniversite ile ilgili bir topluluk, proje grubu, organizasyon vb. bir oluşum için web alanı almak mümkündür. Bunun için bağlı bulunduğunuz makamın (dekan, bölüm başkanı, müdürlük, vb.) yönetiminden dairemize yazılı bir istekte bulunulması gerekmektedir. Web Kullanıcı Kodu Talep Formu doldurularak yazıya eklenmelidir.

 

Sitede yer alması istenilen bilgiler, yapılması gereken düzeltmeler ve eklentiler için webmaster@hacettepe.edu.tr adresine başvurulması gerekmektedir.

 

Hacettepe Üniversitesi elektronik posta hesabı alan tüm Üniversite mensuplarımızın kişisel web alanları hesabı açtırdıkları zaman tanımlanmaktadır. Web sayfalarınızı oluşturan dosyalar kişisel web sayfanızı taşıyan sunucuda FTP ile açacağınız public_html klasörü içerisinde yer almaktadır. Giriş sayfanızın (açılış sayfanızın) ismi index (.html, .htm, .php... gibi) olmalıdır. Web sayfanızı herhangi bir tarayıcı yardımı ile http://yunus.hacettepe.edu.tr/~kullanıcıadı adresinden görüntülemeniz gerekmektedir.

 

Web sayfalarınızı oluşturan dosyalar kişisel web sayfanızı taşıyan sunucuda FTP ile açacağınız public_html klasörü içerisinde yer aldığından dolayı klasörünüz oluşturulmamış olabilir.
Şifrenizin süresi dolmuş olabilir.
Hatalı kullanıcı yada şifre giriyor olabilirsiniz. Böyle bir durumda bidb@hacettepe.edu.tr adresine mail göndermeniz veya Çağrı Merkezi ile iletişim kurmanız gerekmektedir.

 

Tüm kullanıcılarımızın mysql kullanım hakkı bulunmaktadır. Mysql kullanmak isteyen kullanıcılarımız veri tabanını istemlerini webmaster@hacettepe.edu.tr e-posta yolu ile bildirmeleri gerekmektedir.

 

HÜ-İYS, merkezi olarak web sayfalarınızın içeriğini yönetebileceğiniz web tabanlı bir uygulamadır. Bu uygulama ile web sitenize içerik girişi ve içerik düzenlemesi yapabilirsiniz. Bu düzenlemeleri yaparken herhangi bir programa ihtiyaç duymadan tarayıcınız üzerinden işlemlerinizi yapabilirsiniz.
HÜ-İYS aşağıdaki birimler tarafından kullanılabilir.
  • Fakülteler
  • Bölümler
  • Birimler
  • Araştırma Merkezleri
  • Enstitüler
  • Yüksek Okullar
  • Meslek Yüksek Okulları
  • Öğrenci Toplulukları
  • Hacettepe Üniversitesi Tarafından Düzenlenen Kongreler

 

E-İMZA

Elektronik imza ile ilgili her türlü bilgi ve yardım için E-imza Kullanma Rehberini (https://bidb.hacettepe.edu.tr/eimza/basvuru.php) ziyaret etmeniz veya eimza@hacettepe.edu.tr adresine mail göndermeniz gerekmektedir.

 

HUYS

Üniversitemiz akademik ve idari personelin sisteme giriş yapabilmesi için @hacettepe.edu.tr uzantılı elektronik posta hesabının olması gerekmektedir. Tanımlanan hesabın kullanıcı adı ve şifresi ile giriş yapıldığı için şifrenizin aktif olması, kullanıcı adınızı yazarken @hacettepe.edu.tr uzantısını yazmamanız gerekmektedir.

 

Kullanıcı adı ve şifrenizle sorunsuz bir şekilde sisteme giriş yapabildiğiniz halde “Bireysel İşlemler”e tıklandığında “yetkiniz yok” uyarı alıyorsanız, hesabınız için gerekli rol tanımlanması yapılmamış olabilir. Sorunun giderilmesi için Başkanlığımızı arayarak biriminizden sorumlu kişi ile iletişime geçmeniz gerekmektedir.

 

UYGULAMA VE PROGRAMLAR

El Capitan sürümünden sonraki sürümlerde spss çalışmamaktadır. Tavsiyemiz kullanıcıların spss v23 için Windows 10 işletim sistemini kullanmalarıdır.

 

Evet üniversitemiz eğitim amaçlı olarak birçok uygulamayı sunmaktadır. Bu uygulamalara, yazilimdeposu.hacettepe.edu.tr adresinden ulaşabilirsiniz. Uygulamaları sorunsuz kullanabilmek için uygulamayı yazilimdeposu.hacettepe.edu.tr adresinden indiriniz. Sayfadaki kurulum dokümanlarını okuyup oradaki adımları takip ediniz. Aksi halde lisans sorunları yaşayabilirsiniz.

 

Eset uygulamasını bilgisayarınızdan kaldırıp güncel uygulamayı yazilimdeposu.hacettepe.edu.tr den indirip bilgisayarınıza yükleyiniz. Uygulamayı bilgisayarınızdan kaldırırken Eset Management Agent’in de kaldırıldığından emin olunuz.

 

bidb@hacettepe.edu.tr eposta adresine durumu detaylı anlatır şekilde e-posta atınız. Sadece hacettepe uzantılı adresinizden attığınız e-postalara dönüş yapılacaktır.

 

Office uygulamasını hacettepe hesabınızla sorunsuz kullanabilmek için, office.com dan office365 uygulamasını bilgisayarınıza indirip, bu uygulamayı kullanmalısınız. Detaylı bilgi için aşağıdaki linkteki talimatları inceleyiniz. https://bidb.hacettepe.edu.tr/tr/office365

 

DİĞER

Aldığınız hata kodunu Çağrı Merkezine bildirmeniz gerekmektedir.

 

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı Sorun Bildirim Destek Sistemini (https://bidbdestek.hacettepe.edu.tr) kullanarak, barkodlu bilgisayarınız için destek almanız gerekmektedir.

 

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı Sorun Bildirim Destek Sisteminden (https://bidbdestek.hacettepe.edu.tr) bildirimde bulunmanız gerekmektedir.

 

Yurt başvuru işlemleri için Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığının “Barınma Olanakları” sayfasının ziyaret edilmesi gerekmektedir. https://sksdb.hacettepe.edu.tr/bidbnew/category.php?id=3&title=barinma

 

Ön Lisans ve Lisans öğrencileri
https://hadi.hacettepe.edu.tr
Yabancı Dil Hazırlık öğrencileri ve YDYO Kurs öğrencileri
https://ydyohazirlik.hacettepe.edu.tr
Tıp Fakültesi öğrencileri,
https://tipmoodle.hacettepe.edu.tr
Tezli ve Tezsiz Lisansüstü öğrencileri;
https://lisansustu.hacettepe.edu.tr
üzerinden giriş yapmaları gerekmektedir.
Detaylı bilgi ve yardım için Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi ile iletişime geçilmesi gerekmektedir.

 

Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığına APK birimine HÜ-KART için başvurmanız gerekmektedir.

 

Hacettepe Üniversitesi elektronik posta hesabı alan tüm Üniversite mensuplarımız yazılım deposunu kullanabilmektedir. Ücretsiz olarak lisanslı yazılımlara erişim sağlayabilmektedirler.

 

Hacettepe Üniversitesi elektronik posta hesabınızın kullanıcı adı ve şifresi ile @hacettepe.edu.tr uzantısı olmadan giriş yapmanız gerekmektedir.

 

0.312 297 65 70 (5 Hat) Beytepe / 0.312 305 21 41 Sıhhiye telefon numaralarından veya hureg@hacettepe.edu.tr e-posta adresinden Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığı Bilgi Sistemleri Müdürlüğü ile iletişime geçmeniz gerekmektedir.
BİLSİS şifresi kayıtlı e-postama gelmiyor, ne yapabilirim?
0.312 297 65 70 (5 Hat) Beytepe / 0.312 305 21 41 Sıhhiye telefon numaralarından veya hureg@hacettepe.edu.tr e-posta adresinden Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığı Bilgi Sistemleri Müdürlüğü ile iletişime geçmeniz gerekmektedir.

 

0.312 297 65 70 (5 Hat) Beytepe / 0.312 305 21 41 Sıhhiye telefon numaralarından veya hureg@hacettepe.edu.tr e-posta adresinden Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığı Bilgi Sistemleri Müdürlüğü ile iletişime geçmeniz gerekmektedir.

 

Giriş yetkilerinin kontrol edilebilmesi için kullanıcının @hacettepe.edu.tr uzantılı kurumsal elektronik posta adresinden bidb@hacettepe.edu.tr adresine mail göndermesi gerekmektedir.

 

Her türlü bilgi ve yardım için 0.312 305 12 78-80 / 0.312 305 41 56 telefon numaralarını aramanız gerekmektedir.

 

Bağlı bulunduğunuz enstitü ile iletişime geçmeniz gerekmektedir.

 

Gruba eklenme taleplerinizi bhim@hacettepe.edu.tr e-posta adresinden Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğüne bildirmeniz gerekmektedir. Ancak tüm kampüsü bilgilendirmek amaçlı e-postalar gönderildiği için gruptan ayrılamazsınız. E-postanın tarafınıza ulaşmasını istemiyorsanız; arayüz üzerinden gereksiz posta kutunuza gitmesini sağlayabilirsiniz.istenmeyen_e-posta linkinden nasıl yapacağınız bilgisine ulaşabilirsiniz.

 

Detaylı bilgi ve yardım için 0.312 305 12 78-80 telefon numarasını aramanız gerekmektedir.