Hacettepe Üniversitesi | EN

Sık Sorulan Sorular
E-POSTA HİZMETİ
Yeni kayıt yaptıran ön lisans, lisans öğrencilerimiz, ders kaydı yaptıran yüksek lisans ve doktora öğrencilerimiz kampüse gelmeden portal.hacettepe.edu.tr adresinden "E-posta İşlemleri" menüsünden "Yeni hesap" butonundan @hacettepe.edu.tr uzantılı kullanıcı hesabı alabilmektedirler. Bu işlemi gerçekleştiremeyen kullanıcılarımız aşağıda yer alan birimlerimizden kullanıcı hesabını temin edebilirler.
Sıhhiye Yerleşkesinde; PC Laboratuvarına,
Beytepe Yerleşkesinde Bilgi İşlem Daire Başkanlığı Çağrı Merkezine başvurmaları gerekmektedir.
Hacettepe Üniversitesi bünyesinde, fakülte, enstitü, bölüm, birim, üniversite ile ilgili bir topluluk, proje grubu, organizasyon vb. bir oluşum için ayrı bir e-posta hesabı almak mümkündür. Bunun için bağlı bulunduğunuz makamın (dekan, bölüm başkanı, müdürlük, vb.) yönetiminden dairemize yazılı bir istekte bulunulması gerekmektedir. Kurumsal Elektronik Posta Talep Formu doldurularak yazıya eklenmelidir.
  1. İletişim için,
  2. Kampüs içinde kablosuz ağlara bağlanmak için,
  3. Kampüs dışından Kütüphane Kaynaklarına erişim için,
  4. Yurt başvurusu yapmak için,
  5. Yönetim Sistemlerine (Akademik ve İdari Personel) giriş işlemi için kullanabilirsiniz.
portal.hacettepe.edu.tr adresinden "E-posta İşlemleri" menüsünden "Şifremi Unuttum" butonunu kullanarak geçici şifrenizi alabilirsiniz.
Güvenlik nedeniyle tarafınıza tanımlanan şifreyi 90 gün kullanabilmektesiniz. Bu nedenle şifrenizin kullanıma kapanmaması için 90 gün içerisinde değiştirmeniz gerekmektedir.
  1. portal.hacettepe.edu.tr adresinden HÜ. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı Portal ekranına giriş yapınız.
  2. "E-posta işlemleri" menüsünden "E-posta" butonunu tıklayınız.
  3. hacettepe.edu.tr uzantısı olmadan kullanıcı adınızı ve geçici şifrenizi yazarak giriş yapınız.
  4. Giriş yaptıktan sonra Options>Global>Change Password ( Seçenekler>Genel>Parola Değiştir ) menüsünden şifrenizi değiştiriniz.
  1. Seçeceğiniz şifre, 8 karakter olmalıdır.
  2. Seçeceğiniz şifre bir büyük harf, bir küçük harf, iki rakam (ardışık olmamalı), bir özel karakter ( ? İşareti, * işareti, ! İşareti gibi ) ve üç küçük harf içermelidir.
  3. Seçeceğiniz şifre, teknik sınırlamalar nedeniyle "ı,I,g,G,s,S,ü,Ü,ö,Ö,ç,Ç" harflerini içermemelidir.
Adınıza tanımlanan @hacettepe.edu.tr uzantılı elektronik posta hesabının kullanıcı adı ve şifresi BİLSİS şifrenizden farklıdır. Öğrenci Bilgi Sistemi (BİLSİS) için kullanıcı adı ve şifre Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığının Bilgi Sistemleri Müdürlüğü tarafından verilmektedir.
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı portal ekranından şifre alabilmeniz için daha önceden bilgi güncellemesi yapmış olmanız gerekmektedir. Şifrenizi unutmanız halinde veya şifrenizin bloke olması halinde bilgi güncellemesi yapamayacağınız için bu tür durumlarda Çağrı Merkezi ile iletişime geçerek "Bilgi Güncellemesi" yaptırmanız gerekmektedir.
Elektronik posta hesabınızı, Üniversitemiz ile ilişiğinizin kesilmesi durumunda (Emekli Akademik/İdari personel hariç)kullanamamaktasınız.
Ana sayfamızda yer alan "Formlar" başlığı altında yer alan E-posta İptal Formu nu doldurup imzaladıktan sonra Çağrı Merkezine iletmeniz gerekmektedir.
Adınıza tanımlanan hesabın kullanıcı adı değişikliği ancak hesap kapatılıp yeni hesap açılarak değiştirilebilmektedir. Bunun için şahsen Hacettepe kimliğinizle birlikte Çağrı Merkezine başvurmanız gerekmektedir.
Hacettepe Üniversitesi Bilgi İşlem Dairesi E-posta üzerinden haberleşme listeleri oluşturmaya ve işletmeye olanak veren "mailman" sistemini çalıştırmaktadır. Burada kişiler çok farklı konularda tartışma/haberleşme gruplarına üye olarak birbirleriyle iletişim kurabilmektedirler. Grupların genellikle bir sorumlu liste yöneticisi bulunmaktadır.
Kullanıcılar yeni bir grup oluşturmak için başvurabildikleri gibi, listeden ilgilendikleri gruba üye olabilir ya da üye oldukları gruptan istedikleri zaman çıkabilirler.
Hacettepe Üniversitesi E-Posta tartışma listelerine bağlanmak ve daha detaylı bilgi almak için
http://list.hacettepe.edu.tr/mailman/admin
Herhangi bir sebepten dolayı yanlışlıkla silinen mailler veya klasörler, silindiği andan itibaren 4 saat içerisinde geri getirilebilmektedir. 4 saatten fazla süre geçen mailler için geri yükleme işlemi yedekleme ünitesinden yapılabilmektedir. Bunun için bidb@hacettepe.edu.tr adresine konu ile ilgili olarak mail gönderilmesi gerekmektedir.
Kullanıcı adı ve şifrenizle ara yüze giriş yaptığınızda inbox klasörünüzü göremiyorsanız, hesabınız spam mail yaydığı için sistem tarafından otomatik olarak engellenmiştir. Böyle bir durumda portal.hacettepe.edu.tr adresinde "E-posta İşlemleri" menüsünde yer alan "Proxy-Spam kontrol" butonunu kullanarak engeliniz kaldırmanız ve şifrenizi güvenlik nedeniyle değiştirmeniz gerekmektedir.
Engeli kaldıramamanız halinde Çağrı Merkezi ile iletişime geçmeniz gerekmektedir.
Hacettepe e-posta hesabınızı SUN-JAVA ara yüzünden veya gmail/hotmail gibi başka hesapların içerisine kurmanız mümkündür.
Her kullanıcı için 10 GB kota belirlenmiştir. Bu alanın arttırılması için gerekçesi ile birlikte yazılı olarak Bilgi İşlem Daire Başkanlığına başvurmanız gerekmektedir.
VPN bağlantısı yaparak kampüs dışından erişim sağlanabilmektedir. Bunun için dairemize yazılı bir istekte bulunulması gerekmektedir. VPN Bağlantı Talep Formu doldurularak yazıya eklenmelidir.
EBYS
Yeni EBYS kurulum, oturum açma, belge oluşturma, ıslak imzalı iş süreçleri, e-imza kurulum ve kullanımı, yardım bilgileri, sorun yaşanınca başvurulacak sorumlulara ait iletişim bilgileri için http://www.ebysbilgilendirme.hacettepe.edu.tr adresi kullanılmalıdır.
PROXY
Proxy, internet üzerindeki bir bilgisayar ile internete bağlı diğer bilgisayarlar arasındaki iletişimi sağlayan yardımcı bir geçiş yolu sistemidir. Bir Proxy sunucusu, sizden aldığı istekleri yürütür ve sonucu yine size iletir.
Sadece Hacettepe Üniversitesi mensupları elektronik kaynaklara uzaktan erişim sağlayabilirler. Bunun için @hacettepe.edu.tr uzantılı elektronik posta hesabı almış olmanız ve cihazınıza gerekli Proxy ayarlarını yapmış olmanı gerekmektedir.
Proxy Ayarları için aşağıdaki dokümanları kullanabilirsiniz.
Proxy ayarlarını yapmanıza ve kullanıcı adı şifrenizi girmenize rağmen bağlantı kuramamanız, hesabınızın sistem tarafından otomatik olarak engellendiğini göstermektedir. Böyle bir durumda portal.hacettepe.edu.tr adresinde “E-posta İşlemleri” menüsünde yer alan “Proxy-Spam kontrol” butonunu kullanarak engeliniz kaldırmanız gerekmektedir.
Engeli kaldıramamanız halinde Çağrı Merkezi ile iletişime geçmeniz gerekmektedir.
İNTERNET
Üniversitemiz mensubu tüm akademik/idari personel ve öğrencilerimiz kampüslerimizde HACETTEPE ve EDUROAM ağlarına bağlanabilmektedir. Bunun için @hacettepe.edu.tr uzantılı elektronik posta hesabına sahip olmaları gerekmektedir. HACETTEPE ağına bağlanabilmek için ara yüze kullanıcı adı ve şifrenin yazılması yeterlidir. EDUROAM ağına bağlanabilmek için cihazın özelliğine göre profil indirmek veya ayar yapmak gerekmektedir. Bağlantı ayarları için www.eduroam.hacettepe.edu.tr internet adresini ziyaret etmek gerekmektedir.
Aşağıdaki nedenlerden dolayı kablosuz ağlara bağlanamıyor olabilirsiniz.
  1. Şifrenizin süresi dolmuş olabilir.
  2. Cihaz için yapılan ayarlar sıfırlanmış olabilir.
  3. Cihazın sürümünün güncellenmesi gerekebilir.
  4. Cihazın daha önce bağlanmış olduğu kablosuz ağların unutturulması gerekebilir.
Detaylı bilgi ve yardım için 0.312 297 62 62 telefon numarasından Çağrı Merkezi ile iletişime geçmeniz gerekmektedir.
İnternet prizi çekilmesi işlemi için Yapı İşleri Dairesi Başkanlığı ile iletişime geçilmeli, işlem bittikten sonra Çağrı Merkezine hattın açılması için bilgi verilmesi gerekmektedir.
Sorun Bildirim Destek Sisteminden ne kadar kabloya ihtiyaç duyulduğu ile ilgili bilgi verilmesi halinde Network birimi tarafından yardımcı olunmaktadır.
WEB SERVİSİ
Hacettepe Üniversitesi bünyesinde, fakülte, enstitü, bölüm, birim, üniversite ile ilgili bir topluluk, proje grubu, organizasyon vb. bir oluşum için web alanı almak mümkündür. Bunun için bağlı bulunduğunuz makamın (dekan, bölüm başkanı, müdürlük, vb.) yönetiminden dairemize yazılı bir istekte bulunulması gerekmektedir. Web Kullanıcı Kodu Talep Formu doldurularak yazıya eklenmelidir.
Sitede yer alması istenilen bilgiler, yapılması gereken düzeltmeler ve eklentiler için webmaster@hacettepe.edu.tr adresine başvurulması gerekmektedir.
Hacettepe Üniversitesi elektronik posta hesabı alan tüm Üniversite mensuplarımızın kişisel web alanları hesabı açtırdıkları zaman tanımlanmaktadır. Web sayfalarınızı oluşturan dosyalar kişisel web sayfanızı taşıyan sunucuda FTP ile açacağınız public_html klasörü içerisinde yer almaktadır. Giriş sayfanızın (açılış sayfanızın) ismi index (.html, .htm, .php... gibi) olmalıdır. Web sayfanızı herhangi bir tarayıcı yardımı ile http://yunus.hacettepe.edu.tr/~kullanıcıadı adresinden görüntülemeniz gerekmektedir.
Web sayfalarınızı oluşturan dosyalar kişisel web sayfanızı taşıyan sunucuda FTP ile açacağınız public_html klasörü içerisinde yer aldığından dolayı klasörünüz oluşturulmamış olabilir.
Şifrenizin süresi dolmuş olabilir.
Hatalı kullanıcı yada şifre giriyor olabilirsiniz. Böyle bir durumda bidb@hacettepe.edu.tr adresine mail göndermeniz veya Çağrı Merkezi ile iletişim kurmanız gerekmektedir.
Tüm kullanıcılarımızın mysql kullanım hakkı bulunmaktadır. Mysql kullanmak isteyen kullanıcılarımız veri tabanını istemlerini webmaster@hacettepe.edu.tr e-posta yolu ile bildirmeleri gerekmektedir.
HÜ-İYS, merkezi olarak web sayfalarınızın içeriğini yönetebileceğiniz web tabanlı bir uygulamadır. Bu uygulama ile web sitenize içerik girişi ve içerik düzenlemesi yapabilirsiniz. Bu düzenlemeleri yaparken herhangi bir programa ihtiyaç duymadan tarayıcınız üzerinden işlemlerinizi yapabilirsiniz.
HÜ-İYS aşağıdaki birimler tarafından kullanılabilir.
  • Fakülteler
  • Bölümler
  • Birimler
  • Araştırma Merkezleri
  • Enstitüler
  • Yüksek Okullar
  • Meslek Yüksek Okulları
  • Öğrenci Toplulukları
  • Hacettepe Üniversitesi Tarafından Düzenlenen Kongreler
E-İMZA
Elektronik imza ile ilgili her türlü bilgi ve yardım için E-imza Kullanma Rehberini (https://bidb.hacettepe.edu.tr/eimza/basvuru.php) ziyaret etmeniz veya eimza@hacettepe.edu.tr adresine mail göndermeniz gerekmektedir.
HUYS
Üniversitemiz akademik ve idari personelin sisteme giriş yapabilmesi için @hacettepe.edu.tr uzantılı elektronik posta hesabının olması gerekmektedir. Tanımlanan hesabın kullanıcı adı ve şifresi ile giriş yapıldığı için şifrenizin aktif olması, kullanıcı adınızı yazarken @hacettepe.edu.tr uzantısını yazmamanız gerekmektedir.
Kullanıcı adı ve şifrenizle sorunsuz bir şekilde sisteme giriş yapabildiğiniz halde “Bireysel İşlemler”e tıklandığında “yetkiniz yok” uyarı alıyorsanız, hesabınız için gerekli rol tanımlanması yapılmamış olabilir. Sorunun giderilmesi için Başkanlığımızı arayarak biriminizden sorumlu kişi ile iletişime geçmeniz gerekmektedir.
DİĞER
Aldığınız hata kodunu Çağrı Merkezine bildirmeniz gerekmektedir.
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı Sorun Bildirim Destek Sistemini (https://bidbdestek.hacettepe.edu.tr) kullanarak, barkodlu bilgisayarınız için destek almanız gerekmektedir.
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı Sorun Bildirim Destek Sisteminden (https://bidbdestek.hacettepe.edu.tr) bildirimde bulunmanız gerekmektedir.
Aşağıdaki bağlantıyı ziyaret ederek yurt başvurusunda bulunabilirsiniz.
http://www.sksdb.hacettepe.edu.tr/files/yol-haritasi-son-pdf-131478850069650613.pdf
E-öğrenme platformu ile ilgili detaylı bilgi ve yardım için http://www.huzem.hacettepe.edu.tr internet adresinden veya (312) 911 27 32 telefon numarasından Uzaktan Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi ile iletişime geçmeniz gerekmektedir.
Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığına APK birimine HÜ-KART için başvurmanız gerekmektedir.
Hacettepe Üniversitesi elektronik posta hesabı alan tüm Üniversite mensuplarımız yazılım deposunu kullanabilmektedir. Ücretsiz olarak lisanslı yazılımlara erişim sağlayabilmektedirler.
Hacettepe Üniversitesi elektronik posta hesabınızın kullanıcı adı ve şifresi ile @hacettepe.edu.tr uzantısı olmadan giriş yapmanız gerekmektedir.
Hattınızla ilgili her türlü sorununuz için Çağrı Merkezi ile iletişime geçmeniz gerekmektedir.
Telefon ile ilgili arızalarda Beytepe Kampüsünde 297 61 10, Sıhhiye Kampüsünde 305 16 99 telefon numarasından telefon atölyesi ile iletişime geçilmesi gerekmektedir.
Yapılacak değişiklikle ilgili bidb@hacettepe.edu.tr adresine mail gönderilmesi gerekmektedir.
0.312 297 65 70 (5 Hat) Beytepe / 0.312 305 21 41 Sıhhiye telefon numaralarından veya hureg@hacettepe.edu.tr e-posta adresinden Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığı Bilgi Sistemleri Müdürlüğü ile iletişime geçmeniz gerekmektedir.
BİLSİS şifresi kayıtlı e-postama gelmiyor, ne yapabilirim?
0.312 297 65 70 (5 Hat) Beytepe / 0.312 305 21 41 Sıhhiye telefon numaralarından veya hureg@hacettepe.edu.tr e-posta adresinden Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığı Bilgi Sistemleri Müdürlüğü ile iletişime geçmeniz gerekmektedir.
0.312 297 65 70 (5 Hat) Beytepe / 0.312 305 21 41 Sıhhiye telefon numaralarından veya hureg@hacettepe.edu.tr e-posta adresinden Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığı Bilgi Sistemleri Müdürlüğü ile iletişime geçmeniz gerekmektedir.
Her türlü bilgi ve yardım için 0.312 297 65 40 - 61 33 telefon numaralarından veya bilars@hacettepe.edu.tr e-posta adresinden Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi ile iletişime geçmeniz gerekmektedir.
Her türlü bilgi ve yardım için 0.312 305 12 78-80 / 0.312 305 41 56 telefon numaralarını aramanız gerekmektedir.
Bağlı bulunduğunuz enstitü ile iletişime geçmeniz gerekmektedir.
Talebinizi bhim@hacettepe.edu.tr e-posta adresinden Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğüne bildirmeniz gerekmektedir.
Detaylı bilgi ve yardım için 0.312 305 12 78-80 telefon numarasını aramanız gerekmektedir.

Hacettepe Üniversitesi Bilgi İşlem Daire Başkanlığı 06800 Beytepe / ANKARA
Tel: +90 312 297 62 00 Faks: +90 312 299 20 88
BİDB Web Birimi
bidb@hacettepe.edu.tr
Son Güncelleme Kasım 2018
Sorumluluk Sınırı