Hacettepe Üniversitesi Yeni E-posta Hizmeti
(Microsoft Exchange Servisi) Hakkında Bilgilendirme

Kurulum Ayarları

Mail Arayüzü Üzerinden Giriş

Outlook Mail Hesabı Ayarları

Android Cihazlarda Outlook Mail Hesabı Ayarları

Android Mail Hesabı Ayarları

IOS Mail Hesabı Ayarları

MacOS Mail Hesabı Ayarları

Neden e-posta servisini değiştiriyoruz?

Üniversitemizde kullanmış olduğumuz e-posta sistemini:

  • Kullanıcı yönetimini sağlıklı ve güvenli yapabilmek,
  • Gelişen teknolojiye ayak uydurabilmek,
  • Günümüz siber güvenlik ihtiyaçlarına ayak uydurabilmek,
  • Daha güvenilir ve daha kullanıcı dostu hizmet sağlayabilmek,
  • Olası sorunlarda zaman ve maddi açıdan ekonomik çözümleri bulabilmek,
  • Geçmişten gelen veri kirliliğini belirli bir oranda temizlemek

Amacıyla değiştiriyoruz.

Yapılacak bu değişiklikle beraber:

  • Microsoft’un Exchange servisi kullanılacaktır.
  • E-postalarınız yeni sisteme taşınmış olacaktır.
  • Her kullanıcıya epostalarını saklayabilecekleri alan 5 GB olarak belirlenmiştir.
  • Hacettepe Üniversitesi öğrencileri için 100 GB Onedrive bulut alanı
  • Kullanıcı bilgileri ve e-postalar Hacettepe Bilgi İşlem Daire Başkanlığı’mızdaki sunucularımızda tutulacaktır.
  • Yeni sistemle beraber sunmuş olduğumuz diğer Microsoft hizmetleri daha uyumlu çalışabilecektir.
  • Eski sistemde eposta kullanıcı adı ve şifrenizle kullanabildiğiniz hizmetleri yeni sistemde de kullanmaya devam edebileceksiniz. (Kablosuz internet hizmeti, yazilimdeposu ..vb)

Uyarı-1: Her kullanıcı 24 saatlik süre içerisinde dışarıya maksimum 50 mail gönderebilecektir.
Uyarı-2: Her kullanıcının bir mailde gönderebileceği maksimum e-posta büyüklüğü 25 MB olacaktır.
Uyarı-3: Her bir mailde mailin iletilebileceği alıcı sayısı 30 olacaktır.

Yeni e-posta sistemini kullanabilmeniz için,

  1. portal.hacettepe.edu.tr adresine gidiniz.
  2. Bilgi güncelleme işlemini yapınız. (Bilgi Güncelleme)
    • Karşınıza çıkan ekranda Bilgi Güncelleme butonuna tıklayınız. Mevcut eposta kullanıcı adınız ve şifrenizi kullanarak giriş yapınız.
    • Bilgi güncelleme ekranındaki boşlukları eksiksiz ve hatasız doldurunuz.
    • E-posta Kullanıcı Sözleşmesini onaylayınız.
    • Bilgi güncelleme ekranında alınan bilgiler MERNİS üzerinden doğrulanmak amacıyla istenmektedir. Sistemimize kaydedilmemektedir.
    • Bilgi Güncelleme Dokümanı (.PDF)
  3. Şifre güncelleme işlemini yapınız.
    • Bu sayfada eski şifrenizi girdikten sonra yeni şifrenizi belirleyiniz.
    • Yeni şifrenizin; en az 8 karakter olmasına, en az 1 büyük harf, 1 küçük harf, 1 rakam ve 1 özel karakter içermesine, Türkçe karakter kullanılmamasına dikkat edilmelidir.
    • Şifre Güncelleme Dokümanı (.PDF)
  4. posta.hacettepe.edu.tr adresine giriş yaparak yeni eposta servisini kullanmaya başlayabilirsiniz.
  5. Yeni eposta sistemi aktif şekilde kullanılmaya başlandıktan sonra geçiş süreci tamamlanana kadar kullanıcılarımız eskiposta.hacettepe.edu.tr adresinden eski eposta kutularına erişilebilecektir. eskiposta.hacettepe.edu.tr adresi yeni e-posta sisteminin devreye alınması ile aktif hale gelecektir.

Uyarı-1: Her kullanıcı 5 dk lık süre içerisinde dışarıya maksimum 200 mail gönderebilecektir.
Uyarı-2: Şifrenizi kullandığınız son 3 şifrenizden farklı yapmanız sizin güvenliğiniz için önemlidir.
Uyarı-3: Bilgi İşlem personeli dâhil hiç kimse sizden şahsi şifrenizi paylaşmanızı istemez. Bu sebeple şifrenizi kimseyle paylaşmayınız.
Uyarı-4: Şifrenizi en fazla 90 günde bir değiştirilmesi zorunludur.
Uyarı-5: Adımları doğru tamamladıktan sonra yine hata alırsanız lütfen yardım için Çağrı Merkezi ile iletişime geçiniz. 0 312 297 6262

Eski E-Posta Yedek Alma İşlemleri

Eski E-Posta Yedek Alma İşlemleri (Videolu Anlatım)

HÜ E-Posta Yönergesi