E-imza Temin Koşulları
EBYS üzerinden üretilen verilerin elektronik ortamda ıslak imzaya eşdeğer kullanımını sağlamak amacıyla imzaya yetkili personele
"E-imza Sertifikası" temin edilmektedir.
Önemli Uyarı: Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü tarafından kişisel verilerin güvenlik düzeyini temin etmeye
yönelik tedbirler kapsamında uygulanması zorunlu karar gereği 26.08.2024 tarihinden itibaren başvuru listelerimizde
mernis işlemi için tc-ad-soyad harici ayrıca doğum tarihi (gün/ay/yıl) bilgisi de istenecektir. Bu kapsamda ilgili
tarihe kadar gerekli çalışmaların yapılması hususunda bilgi ve gereğini arz/rica ederiz.
Yeni temin işlemleri ile süresi bitmiş/bitecek e-imzaların temin işlemleri
- *İdari görevi olanlar için;
İdari görev atamaları yapılıp EBYS de kullanıcı rolleri tanımlandıktan sonra talepler ilgili birim amirliklerince Bilgi İşlem Daire Başkanlığına üst yazı ile gönderilerek,
(Üst yazıda kişinin idari görevi, TC NO, doğum tarihi (00/00/0000) ve kurumsal e-posta bilgileri bulunmalıdır)
*İdari görevler; Üniversite Yönetimi; Üniversite Etik Kurul ve Komisyon Üyeleri; Dekan ve Dekan Yrd., Bölüm Başkanı ve Yrd.; Enstitü Müdürü ve Yrd., Enstitü Anabilim Dalı Başkanı;
Uygulama ve Araştırma Merkez Müdürü; Harcama Yetkilisi/Gerçekleştirme Görevlisi ve yedekleri;
Eczacılık/Hemşirelik/Sağlık Bilimleri/Tıp Fakültelerinde Anabilim Dalı Başkanı (HASTANE hariç); Konservatuvar Müdürü, Konservatuvar Anabilim Dalı Başkanı ile Anasanat Dalı Başkanı;
Meslek Yüksekokul/Yüksekokul Müdür ve Müdür Yrd.; İdari birimlerde İç Denetçi, Hukuk Müşaviri, Avukat, Daire Başkanı ve Yrd., Şube Müdürü.
Not 1: Hastane Bilgi İşlem Müdürlüğü tarafından e-imza temin edilmişse ikinci e-imza alınmayacaktır.
- TÜBİTAK projesi devam eden veya yeni proje başvurusunda bulunacak akademik personel için;
E-imza talep sahibi
TUBİTAK_Proje_Eimza_OnSiparis Excel formu eksiksiz doldurup
idari amirliğine teslim ederek, birim yönetimi tarafından da form üst yazı ile Başkanlığımıza gönderilerek,
Not 2: Başvurusu planlanan projelerde, proje taslak adı forma yazılır, başvuru tarihinden 1 ay önce e-imza talep edilir.
- Fakülte, Enstitü Kurul ve Yönetim Kurullarında görevli akademik personel için;
E-imza talepleri birim amirliklerince
Kurul_YK_Eimza_OnSiparis Excel form doldurularak
üst yazı ekinde Başkanlığımıza gönderilerek,
yapılacak olup yukarıdaki şartlar dışında
e-imza temini yapılmayacaktır.
Başvuru Formu
KAMUSM, kurum tarafından onayı verilen başvuru sahiplerinin e-posta adreslerine ön başvuruya ait Nitelikli Elektronik Sertifikası
Başvuru Formu bilgilendirme e-postası gönderecektir.
Sertikanın üretilmesi için; bu e-postaya istinaden formun doldurularak çıktısını alıp imzaladıktan sonra "Kamu Sertifikasyon Merkezi TÜBİTAK Gebze Yerleşkesi
(İdari Bina) P.K.74 41470 KOCAELİ" adresine bireysel olarak gönderilmelidir.
Başvuru formu onaylama işlemi e-imzalı veya e-onaylı olarak yapıldıysa evrak gönderilmesine gerek yoktur.
Başvuru Takip
Başvurunuzu tamamladıktan sonra tüm süreci
Kamu SM Online İşlemler sayfasından GİRİŞ yaparak takip edebilirsiniz.
Bilgilendirme e-postasını bulamayanlar
KAMUSM'ye ön sipariş talebi iletildiği halde e-postalarına gelen başvuru linkini bulamayanlar
Online İşlemler > NES İşlemleri > Bireysel İşlemler > Başvuru İşlemleri menüsünden de başvuru formlarına ulaşabilirler.
ÖNEMLİ : Yeni üretilmiş sertifika, eski sertifikanın süresi bittiğinde geçerli olacaktır. Eski sertifikanın süresi dolduktan sonra yeni sertifikayı PIN alma
işlemlerini tamamlayarak kullanmaya başlayabilirsiniz.
Yardım için
KAMUSM Online İşlemler > NES İşlemleri > Bireysel İşlemler > PIN Oluşturma/Kilit Çözme sayfasını kullanabilirsiniz.
E-imza Sürücü Kurulumu
E-imza ile ilgili sertifika sürücü kurulum yardımı için KamuSM Çağrı Merkezini
(444 5 576) arayabilir veya
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı
Sorun Bildirim Destek sayfasından form doldurarak yardım alabilirsiniz.
Kullanıcı kaynaklı arıza, kayıp/çalıntı, PIN-PUK blokesi ve kimlik bilgisi güncellemesi gibi durumlarda güncelleme bedeli sertifika sahibi tarafından karşılanacaktır.