D u y u r u l a r
E-imza Temin Koşulları
EBYS üzerinden üretilen verilerin elektronik ortamda ıslak imzaya eşdeğer kullanımını sağlamak amacıyla imzaya yetkili personele "E-imza Sertifikası" temin edilecektir.

Yeni temin işlemleri ile süresi bitmiş/bitecek e-imzaların temin işlemleri
- İdari görevi yeni/devam edenler için;
Görev atamaları yapılıp EBYS de kullanıcı rolleri tanımlandıktan sonra talepler ilgili birim amirliklerince (Dekanlık, Enstitü, Rektörlük, Genel Sekreterlik ...) Başkanlığımıza üst yazı ile gönderilerek, (Üst yazıda kişinin idari görevi, TC no, kurumsal e-posta bilgileri bulunmalıdır)
- TÜBİTAK projesi devam eden veya yeni proje başvurusunda bulunacak akademik personel için;
E-imza talepleri bireysel olarak TUBİTAK_Proje_Eimza_OnSiparis Excel form doldurularak idari amirliklerine (Dekanlık, Enstitü, Rektörlük, Genel Sekreterlik...) teslim edilerek, ilgili birim yönetimi tarafından form üst yazı ile Başkanlığımıza gönderilerek,
- Fakülte, Enstitü Kurul ve Yönetim Kurullarında görevli akademik personel için;
E-imza talepleri birim amirliklerince Kurul_YK_Eimza_OnSiparis Excel form doldurularak üst yazıya bu form Excel dosyası olarak eklenerek (tarama yapılmadan) Başkanlığımıza gönderilerek,

yapılacak olup yukarıdaki şartlar dışında üniversite tarafından e-imza temin işlemleri yapılmayacaktır.
Başvuru Formu
KAMUSM, kurum tarafından onayı verilen başvuru sahiplerinin e-posta adreslerine ön başvuruya ait Nitelikli Elektronik Sertifika Başvuru Formu bilgilendirme e-postası gönderecektir. Sertikanın üretilmesi için; bu e-postaya istinaden formun doldurulduktan sonra çıktısı alınıp "Kamu Sertifikasyon Merkezi TÜBİTAK Gebze Yerleşkesi (İdari Bina) P.K.74 41470 KOCAELİ" ne posta yolu ile bireysel olarak gönderilmesi gerekmektedir. Başvuru formu onaylama işlemi e-imzalı veya e-onaylı olarak yapıldıysa evrak gönderilmesine gerek yoktur.
Başvuru Takip
Başvurunuzu tamamladıktan sonra tüm süreci Kamu SM Online İşlemler sayfasından GİRİŞ yaparak takip edebilirsiniz.
Bilgilendirme e-postasını bulamayıp başvurusunu tamamlayamayanlar
KAMUSM'ye ön sipariş talebi iletildiği halde e-postalarına gelen başvuru linkini bulamayanlar Online İşlemler > NES İşlemleri > Bireysel İşlemler > Başvuru İşlemleri menüsünden başvuru formuna ulaşabilirler.
ÖNEMLİ : Yeni üretilmiş sertifikanız eski sertifikanızın süresi bittiğinde geçerli olacaktır. Eski sertifikanız süre bitimine kadar kullanılmalıdır. Elinizdeki sertifikanın süresi dolduktan sonra PIN alma işlemlerini tamamlayarak yeni sertifikanızı kullanmaya başlayabilirsiniz. Yardım için KAMUSM Online İşlemler > NES İşlemleri > Bireysel İşlemler > PIN Oluşturma/Kilit Çözme sayfasını kullanabilirsiniz.
E-imza Kurulum
E-imza ile ilgili sertifika kurulum yardımı için Kamu SM Çağrı Merkezini (444 5 576) arayabilir veya Sorun Bildirim Destek sayfasından form doldurabilirsiniz.
Kullanıcı kaynaklı arıza, kayıp/çalıntı, PIN-PUK blokesi ve kimlik bilgisi güncellemesi gibi durumlarda güncelleme bedeli sertifika sahibi tarafından karşılanacaktır.

** Paraf atan personele elektronik imza temin edilmeyecektir.
** Alınacak imzalar 3 yıl geçerli olacaktır.