Sertifika İşlemleri - Yenileme
Sertifikaların yenileme işlemleri kurum yetkilisi olarak Bilgi İşlem Daire Başkanlığı'nın KAMUSM 'ye onay vermesi ile yapılacaktır. Yenileme yapılabilmesi için aşağıdaki şartların sağlanıyor olması gerekir;
  • Sertifika sahibinin idari görevinin (imzaya yetkili) devam ediyor olması,
  • Kurum yetkilisinin KAMUSM 'ye onay vererek yenileme talebinde bulunması,
  • KAMUSM 'den daha önce alınmış sertifikanın bulunması,
Şartlar sağlanıyorsa, KAMUSM, sertifika sahibinin e-posta adresine "NES Başvuru Formu Erişim Parolası" gönderir. Yenileme için başvuru formu "Elektronik İmzalı arayüzü" seçilerek imzalanmalıdır.

Sertifika süresi bitmişse aynı işlem ıslak imzalı olarak gerçekleştirilir. Bu durumda başvuru formu yazıcıdan çıktı alınıp imzalanarak, TÜBİTAK Gebze yerleşkesine posta ile gönderilir.

Yeni sertifika, kişinin önceki sertifikasının süresinin dolmasına 15 gün kala üretilir ve eski sertifikanın süresi dolmadan kullanıma açılmaz.