Şifre İşlemleri - Yeni PIN Oluşturma / Kilit Çözme

PIN çözme ekranlarının sağlıklı çalışması için bilgisayarınızda Java'nın 1.8 ve üzeri sürümünün kurulu olması gerekmektedir.
(Google Chrome ile Java eklentisi sorunu yaşayabilirsiniz! Mozilla Firefox veya Internet Explorer gibi farklı tarayıcılar kullanabilirsiniz)

Yeni NES PIN Oluşturma
Yeni üretilmiş sertifikanız, eski sertifikanızın süresi bittiğinde geçerli olacaktır. Eskisinin süresi dolduktan sonra yeni sertifikanızı kullanabilmeniz için yeni PIN almalısınız. Gerekli adımlar ve uyarıların bulunduğu broşüre https://kamusm.bilgem.tubitak.gov.tr/dokumanlar/yonergeler/nes/nes_kilit_cozme/?info=1 adresinden ulaşabilirsiniz.

Kilit Çözme
PIN bilgisinin güvenli olarak muhafaza edilmesi kart sahibinin sorumluluğundadır. PIN'in 3 (üç) kere hatalı girilmesi durumunda https://onlineislemler.kamusm.gov.tr/landing sayfasından giriş yapılarak Kilit Çözme seçeneği ile yeni PIN belirleme işlemi yapılmalıdır. PUK kodu ile kesinlikle işlem yapmayınız. Yetkisiz veya hatalı olarak yapılan 3 (üç) PUK giriş denemesi sonrası kart bir daha kullanılamayacak biçimde kullanım dışı kalır. Bu durumda kart ücreti sertifika sahibi tarafından karşılanır.

Yardım için 444 5 576 KAMUSM Çağrı Merkezini arayabilir veya Başkanlığımızın Sorun Bildirim Destek sayfasından form doldurabilirsiniz.